27 juli 2010

Varför jag skaffade hund.


Jag tillhör dom som alltid varit hundrädd. Varför vet jag inte, för jag har aldrig råkat ut för något traumatiskt. Inte vad jag vet eller kan minnas i alla fall.
Jag har alltid varit den katt tokiga typen. Hur som helst så kom vändningen när jag för snart fyra år sen bytte jobb och då kom i kontakt med en kollegas Hovawart/Alva.
Jag bara föll pladask för henne, hon kan inte beskrivas i ord helt enkelt. Efter en mycket, mycket tragisk olycka i juni i år finns hon tyvärr inte hos oss längre. Vi saknar henne så mycket. I alla fall så var det Alva som fick mej att ändra mig. Så i början av detta året började jag titta och tillsammans med sonen Joakim och utan makens kännedom kom vi fram till att vi ville ha en collie. Sagt o gjort, nu gick det undan. Vi hittade Dream Meadows i Brålanda som innehas av Charlotta Andersson bokade ett besök och sen var vi sålda på lille Atlas eller Dream Meadows Peatreek som han egentligen heter. Han är född den 6 december tillsammans med en kille och en tjej till. Vecka 7 fick vi så äntligen komma och hämta hem honom. Vi var lyriska:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar