26 nov. 2010

PINSAMT..

I går ville jag bara sjunka genom jorden. Följande hände:

Jag skulle på hundkursen igår och kom dit strax innan vi skulle börja.
Jag som var sist noterade att alla stod i cirkel ute i det svinkalla vädret med sina hundar. Undrande ställer jag då frågan "Ska vi vara ute idag? Svar: JA

Irriterad över svaret fräste jag till åt kursledaren att "och det visste du inte om förra gången eller?" Svar: Jo, jag sa det förra gången.
Shit tänkte jag, och insåg att jag förmodligen inte hade lyssnat
ordentligt förra gången,så det var bara att bita ihop och vara ute på första momentet som handlade om att inte dra ikoppel.
Men vänta bara det här var inte det värsta!

Efter halva tiden skulle vi fortsätta inomhus (thank god).

Lite skamsen över vad jag sagt tänkte jag att det här måste slätas över på nåt snyggt sätt.
Och då kom jag på att vår kursdeltagare ser höggravid ut varpå jag "käckt" klappar henne på magen och säger "När är det dags? snart va?"
Varpå hon svarar -Nej jag är inte gravid

Shit pomfritt att inte jag dog, i det läget ville jag bara knäppa med fingrarna
(som Burt i "Lödder", om någon minns det) och försvinna från jordens yta.

Usch, och henne ska jag behöva möta fyra gånger till!!!!

2 kommentarer:

  1. Ha Ha Ha!
    Oj Oj Oj, stackars Dig! Första missen var väl inte så farlig, men andra var ju värre.
    Som sagt, inte kul att träffa henne fler gånger. Men Du kan ju trösta Dig med att alla gör vi bort oss emellanåt.
    Hoppas att kursen går bra i alla fall!
    Ha en fin och snöig helg och pussa på Atlas från oss.
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Du får helt enkelt glömma av fadäsen och vara precis som valigt framöver. Att börja försöka förklara och släta över, blir bara ännu jobbigare.
    Det är sånt som händer.... och hon hade kanske fått frågan förut?! Men visst, majj gadd va pinsamt!

    SvaraRadera