21 nov. 2010

Veckan som gått.

Ytterligare en vecka till ända, tiden går för fort ibland tycker jag, nästa helg är det första advent. Jag hinner ingenting känns det som. Jag försöker tänka efter vad som finns att berätta och inser att det faktiskt finns något.

Jag har börjat på fortsättningskurs i vardagslydnad, första gången ville dom se hur vi leker med våra hundar (!), vi får se hur det fortgår.

Anders har köpt en "ny" bil en Volvo V50, den snor jag på måndag morgon, ha, ha!
Själv har jag inte blivit av med min bil, inte en enda har ringt, inte ens en liten prutare.
Jag blir väl tvungen att gå ner i pris, men jag är inte så säker på att det hjälper heller.

Jag följer också min son med spänning för nu börjar det dra ihop sig till premiär.
Han gick nämligen på en audition i våras som Göteborgs Operan hade.
Dom ska göra en ungdomssatsning med en musical är det tänkt.
Efter tre långa dagar med audition stod det klart att min son Joakim blev uttagen som ensam gitarrist i ett sexmanna band som ska stå bakom skådespelarna.
Musicalen heter Lova & Sam. Ni kan följa dom via länken som jag lägger ut.

http://sv.opera.se/ditt-besok/skolinformation/unga-for-unga/mias-blogg/


Ha en fortsatt trevlig söndag.

1 kommentar:

  1. Visst går tiden ruskigt fort men det har ju ändå hänt en hel del på din hemmafront, särskilt med sonens bravader, grattis!
    Det där med bilen ordnar sig nog ska du se. Håller tummarna.

    Fortsättningskurs i vardagslydnad tar minsann mycket tid om man är flitig och tränar hemma, vill säga. Klart att dom vill se att/hur ni leker med era hundar. Det betyder ju så mycket för kontakten! Kul när resultaten kommer så småningom, eller hur?! Går nåt åt pipsvängen så är det till 99% hundförarens "fel". Det vet vi alla tyvärr :D

    PS. Sno gärna versen från mitt Gökboet om du vill ha den. På egen risk, du också, för jag har ju snott/lånat den själv DS.

    Natti natti!

    SvaraRadera