26 nov. 2012

Jag lever..

Men har skit mycket o stå i just nu därav den minimalistiska bloggningen.

Jag jobbar heltid minst nu i November eftersom vi ska dra igång ett nytt system på jobbet.
Start datum är på torsdag och jag vi har hur mycket som helst som återstår,
jag har väldigt svårt o se att vi ska hinna klart allting.

Och det är stansnings jobb vi pratar om, fattar ni, det är så sjukt tråkigt att sitta och stansa in samma sak (olika artikel uppgifter) om och om igen i en hel månad.
Ja, det är ju för min egen del inte riktigt sant eftersom jag sköter allt det andra också dvs löner, skatt o moms deklarationer olika rapporteringar, månadsavslut och in o ut betalningar.
Men där i mellan sitter jag med det här och nu brinner det i knutarna.
Jag måste lägga allt annat åt sida vilket innebär att högarna snabbt kommer växa!! Kul?? NOT!

Jag skrev att jag jobbade heltid nu i November och det är väl i och för sig inget märkvärdigt,
det gör ju dom flesta. Men se det gör inte jag, jag jobbar bara 70% så för mig är det en stor skillnad.
Jag jobbar alltså 8-4 och ledig på fredagar. Fatta att jag längtar efter mina fredagar igen. Dom är heliga!

Dessutom har jag kommit igång med träningen igen.
I onsdags morse 6.15 var jag på gymmet och deltog i ett pass
"Indoor Walking" det var jättejobbigt men himla kul, dagarna efter hade jag sån träningsvärk att jag knappt kunde gå. I dag provade jag ett annat pass "Crunch 30" , dvs styrka för magen i 30 minuter.
Återstår att se hur det känns i magmusklerna i morgon.

Vi var på bio i lördags också, och såg "En oväntad vänskap". Åh, vilken härlig film, man gick därifrån med ett leende på läpparna en riktig Feel-good film. Har du inte sett den kan jag varmt rekommendera den.
Jag vill inte berätta något om den för jag tycker titeln säger allt.

Yngsta har varit på snabbvisit i helgen, åh det är så härligt när man får rå om dom lite, men idag har han åkt tillbaka och nu ses vi inte förrän till jul, men det är ju inte så långt kvar.

Ikväll smakade jag på första glöggen för i år. Jag har en favorit Dufvenkroks Original, men dom gör även en alkoholfri (som jag tycker är ett bra alternativ) med smak av Chili o Choklad.
Den är jättegod för o vara alkoholfri, annars tycker jag att dom alkoholfria mest smakar saft och dom går fetbort men inte den här. Prova vet jag! Hoppas ni får en fortsatt bra vecka, kram till den som vill ha!

3 kommentarer:

  1. Heej där!
    Va roligt att se dig igen... Började fundera vart du tagit vägen... Förstår att det är tufft att öka på arbetstiden... Å duktig du e med träning oxå ☺ Ah, den filmen kanske man ska titta på....
    Händer inte mycket här annars heller... lite motlut är det när det är så förbaskat grått o trist.. å så detta mörker...Men nu blir det ju mysigare när vi får tända massa ljus igen ☺
    Ha det gott o sköt om dej
    STORA KRAMEN TILL DEJ

    SvaraRadera
  2. Visst är den filmen bra!!! Helt underbar!
    Jag provade Indoor walking på svettisdagarna, och jag tyckte det var superkul! Kommer jag absolut att prova igen!
    Glögg är gott, och i år har Blossas årliga glögg lyckats med ingefära och en asiatisk citrusfrukt, den är sååå god! Annars gillar jag glöggen spestad med rom,mums!
    Ha det så bra!

    SvaraRadera
  3. Lova att vara rädd om dig i all stress

    SvaraRadera