17 jan. 2014

Vilken underbar dag!

Snön bara yr och vräker ner. Inte så härligt men det blir i alla fall ljusare ute.

Igår kväll fick vi det efterlängtade beskedet från yngsta. 
Han har kommit fram till sin första destinationen dvs Bangkok, även packningen kom fram. 
Det känns så skönt att veta att allt än så länge har gått bra. Nu är jag lite lugnare.

Idag är det fredag vilket innebär ledig dag för mig så skönt.
Dagen startar med frukost bestående av kaffe (förstås), juice, ägg, och en smoothie (hallon, banan, blåbär och yoghurt). 
Jag brukar äta havregrynsgröt annars men det är gott med lite omväxling. 
Och att sen få sitta i lugn o ro o läsa GP är inte heller fel. 

Sen väntar dom vanliga hushålls sysslorna som jag inte slipper ifrån. 
Skulle väldigt gärna ha städhjälp men det känns lite väl lyxigt när jag ändå är ledig. 

Hur ser eran fredag ut?

Kram på er! 


4 kommentarer:

  1. Tack för grattiset!
    Förstår att Du är orolig för sonen? Tufft av honom att ge sig ut och "luffa". Varför var inte vi så modiga? Ändå var det ju mindre riskfyllt än idag. Men, det är väl alltid så att man ångrar allt man inte gjorde i sin ungdom? Hoppas att det går bra och att han inte klappar några fåglar!
    Idag skulle vi ha haft samma päls som våra hundar. Här blåser småspik och promenaderna blir inte så långa. Inte kan vi göra något godislet heller när det är så mycket snö.
    Ha det så gott och trevlig helg! Kram

    SvaraRadera
  2. Har ätit min havrekligröt! Druckit mitt te. Tittat på fåglarna och yrvädret som vi har utanför. Och framöver, det blir promenad med hunden och sen middagsgäst, dvs svägerskan kommer. Ganska lugnt och behagligt. Och man borde verkligen ha städhjälp. Det fanns en gång då jag hade det men nu tar min man tack och lov hand om det. Jag avskyr att städa, men jag manglar och stryker och byter lakan, jättegärna, det tycker jag är roligt! Man har olika tycke så där!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  3. Jag har också varit ledig idag!
    Och inte gjort ett skit faktiskt.

    Trevlig helg!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vilken god frukost!

    Svar: Hundpromenader är den bästa medicinen!

    SvaraRadera