11 aug. 2010

Halsfluss

Min lilla plutt är sjuk:-(

Ja, faktiskt så är det så. Så här började det.

I juni upptäckte jag att Atlas ena öga var kladdigt, genast började jag tvätta och badda ögat för att det inte skulle spridas till det andra.
I mitten av juli hade det fortfarande inte blivit bättre men heller inte gått över i andra ögat så jag beställde tid hos veterinären i Partille (eftersom det var semesterstängt i Lerum). Väl där kollades ögat ordentligt så att han inte hade något sår på hornhinnan, det hade han inte, så salva "Fusithalmic" ordinerades. När veterinären ändå var i gång kontrollerades också halsen, och då konstaterade hon att Atlas hade halsfluss!! Jag som aldrig haft hund tidigare hade förstås ingen aning om att hundar kunde få det, men så var det i alla fall. Han ordinerades då "Rimadyl" som skulle vara smärtlindrande, alltså inget penicillin, eftersom hon trodde att det skulle gå över av sig sjävt.
En vecka förflöt och Atlas blev "gör" kass i magen. Så i början på augusti var jag tillbaka igen och nu fick han i stället antibiotika "Ronaxan" som han skulle äta i 10 dagar.
Nu har han ätit det i sju dagar och har inte ätit knappt något på tre dagar. I morse kräktes han upp medicinen och ytterligare en gång men då var det bara vitt skum. Jag ringde igen men nu hänvisade dom mig till Västra Djursjukhuset i stället. Vi hade tur och fick komma direkt. Man tog röntgenbilder blodprover och allt såg bra ut. Så dom ville behålla honom i 2 dygn för observation.
Det är på grund av att han kräks som dom ville behålla honom, eftersom jag berättade att han ofta kräks och har gjort egentligen ända sen jag fick hem honom, fast inte varje dag förstås men då och då.
Snacka om att det kändes konstigt att lämna honom där... det är inte utan att man får en liten tår i ögat. Nu får vi avvakta och se hur det fortlöper. Fortsättning följer...

2 kommentarer:

  1. Stackars lille Atlas!
    Visst blir man orolig när dom är sjuka? Så bra ändå att dom ville observera honom, så kanske han får rätt medicin och blir bra. Här håller vi både tummar och klor att han skall bli frisk, det lilla grynet!
    Kul att Du hälsade på hos oss!
    Kramar från oss! ♥

    SvaraRadera
  2. När det gäller fake audemars piguet alternativ är det ingen brist på neo-vintage dykare på marknaden. Till exempel kan du välja en av de klockor som låg i framkant av den fake panerai nuvarande retro dykarvilen, Oris Divers 65. Tillgänglig i ett brett utbud av färgvägar, alternativ för val, storlekar fake hublot och fallmaterial, Divers 65 är en hård klocka att förbise och många modeller erbjuder en fake seiko mer klassisk dämpad estetik - om än till nästan dubbelt priset. På den lite mer prisvärda sidan har Baltic Aquascaphe en liknande fake rolex vintage-estetik, kommer i ett något mindre 39mm fodral och har många av de charmiga attributen som gör fake Rolex SUB 200 så tilltalande, inklusive safirpanel, dubbla kupol safirkristall , och till och med ett pärlor-av-risarmband, för flera rolex replica hundra dollar mindre. Eller så kan du titta på erbjudanden från Chrisopher Ward, Seiko, Longines, Yema, Lorier ... listan rolex kopia fortsätter.

    SvaraRadera