28 sep. 2010

Nu är det gjort!

Nu är Atlas opererad.

Anders var och lämnade honom på Västra Djursjukhuset klockan halv åtta, och sen blev det en lång väntan. När klockan blev tolv och dom fortfarande inte hade ringt mig trodde jag att jag skulle krypa ur skinnet.

Fy vad jobbigt det är att bara gå och vänta på besked. Inte förrän strax efter tre på eftermiddagen ringde dom. Puh! Allt hade gått bra fick jag veta.

Dom hade också passat på att kontrollera hans ögon, för att se om något hår "växte fel", men så var det inte. Istället spolade dom igenom hans tårkanaler för där var det tydligen stopp och det kan alltså vara det som orsakat hans irriterade ögon/öga.

Klockan halv fem stegade jag in på Västra Djursjukhuset för att hämta honom.

Men först skulle betalningen klaras av. 7000 kronor kostade kalaset som tur är har jag försäkring på honom så jag behövde "bara" betala 1000 kronor.
Försäkringsbolaget tog nästa hela kostnaden. Fantastiskt!
Ut kommer sedan min lilla parvel, mycket medtagen och jag kan inte annat än bli lite tårögd!
Tänk vad mycket känslor som sätts i rullning.

Väl hemma fick jag lyfta ur honom ur bilen och på mycket ostadiga ben fick han sen gå en kort sväng för att kissa. Sen kom vi in och han föll ner i sin korg nästan direkt, sen har han i princip sovit tills nu i morse då han fick lite välling och då piggnade han faktiskt till lite grann.

Så nu hoppas vi bara att allt går åt rätt håll. Håll alla tummar och tassar!

1 kommentar:

  1. Stackarn! Jag vet själv hur det känns efter att ha tagit bort tonsillerna. Enda fördelen var att jag fick äta så mycket glass jag ville. Men usch, så ont det gjorde att svälja!
    Får Atlas också äta glass? *Fniss* Eller i varje fall något kallt?
    Hoppas att han blir frisk nu! Men det ska vi väl tro, eller hur?
    Ska försäkra mina nu också. Fick ju intyg på Rollie, att han är frisk och det är ju skönt att veta. Han är ju trots allt 9 år!
    Apropå besiktningar, så kollade dom nog inte min triangel heller. De fel som jag hade visste jag ju om sen förut, men har inte gjort något åt det, annars hade min gått igenom felfritt också. Dumt av mig!
    Ja, snart är det dags att skrapa rutor och ladda batteriet. Kallt har det ju blivit, men jag är glad så länge det inte regnar.
    Må så gott och massa kramar från oss!

    SvaraRadera