31 okt. 2010

Hemma igen!

Tänkte bara skriva några rader om helgen och hur vi haft det.

Vi bilade alltså upp i fredags efter lunch och enligt GPS:en skulle det ta cirka 5 timmar, men naturligtvis hade något hänt strax efter Södertälje så det var lååååånga köer. Faan tänkte jag som hade lyckats köra in en halvtimme och redan hade räknat ut att vi skulle vara framme cirka halv sju, nu blev det så att vi inte var framme förrän strax efter sju närmre halv åtta.
Men so what vi kom i alla fall fram. Packade snabbt upp våra grejor och begav oss ut på Flemmingsgatan för att få oss något att äta.

På Kungsholmen behöver man inte gå långt för att få något att äta, det finns gott om restauranger. Vi hittade en spansk tapas restaurang "Picante". Jag och A var supernöjda med middagen och rödvinet (Maxima). Personalen var jätte trevliga, så jag kan starkt rekommendera detta place.

Lördagen startade vi med att gå till hotell Amaranten för att käka frukost, tyvärr blev vi besvikna på frukost buffén som vi tyckte saknade t.ex äggröra som borde vara en självklarhet på ett buffé bord, eller? Jag och en väninna var där för ett par år sen och då var det toppen, men nu var det förändrat tyvärr, rekommenderas ej.

Sen begav vi oss ut på stan för shopping. Gud vad trevligt vi hade, man borde göra detta lite oftare, men tyvärr går det väl mycket pengar kan jag tycka. A köpte en ur läcker svart över rock och en vanlig jacka "North Face" också jätte snygg.
Till mig blev det en röd snygg vinter parkas som värmer "lilla rumpan".
Det slank visst ner ett par handskar, en vit blus, en kofta och body butter från Body Shop också.

Senare besökte vi China teatern för att se på Magnus Ugglas revy. Det var bra kanske inte det bästa jag sett men helt ok. Tyvärr var våra sittplatser inte dom bästa men, men!

Kvällen avslutade vi på restaurang D6 på Drottninggatan 6 (hmm). Där blev det en god pasta med strimlad oxfile i gräddsås mmm, så gott, vinet också.
Vi sov gott i natt och åt vår inköpta frukost från Konsum i lägenheten i morse.
Nu är vi hemma igen med laddade batterier. Härligt!

Atlas blev alldeles till sig när vi kom hem. Tänk vad härligt det är att bli mottagen på det viset.

2 kommentarer:

  1. Hej...ville bara tacka för din fina kommentar! Just nu bloggar jag dock extremt dåligt/tråkigt men hoppas snart finna lusten igen..

    SvaraRadera
  2. Ni verkar ha haft en riktigt trevlig helg och att jycken, människans bäasta vän, blir överlycklig vid hemkomsten är ju pricken över i:et, eller hur?!
    Ha de gött!

    SvaraRadera