28 jan. 2011

Arbetsveckan snart slut.

Jaha, så var denna arbetsvecka snart slut då. Nu har vi jag bara måndag kvar på denna långa månad.
För det är ju så här att jag normalt tillhör den lilla skaran som kan kalla sig lyx-fru. Dvs jag jobbar bara 70% Må-To 8-16 och alltid ledig på fredagar.
Det kan man väl kalla lyx.
Fast det visar ju sig i kuvertet förstås i slutet på månaden, men, men.

Jag har nu i Januari jobbat heltid Må-Fr 8-17 fast det har inte blivit 17 snarare 19.
Så det känns i hela kroppen och det märks där hemma om inte annat.
Jag fattar inte hur ni andra hinner med, eller är det så att jag inte har någon disciplin kanske?

Dessutom har jag så fruktansvärt dåligt samvete för att jag inte hinner umgås och prata med min bästaste bästa vän C, nu när hon behöver stöd av mig.
(Förlåt C, you know I love you. Ska bättra mig, jag lovar!)

2 kommentarer:

  1. Ja, veckorna rusar verkligen fram i expressfart och jag tror säkert att din fina vän C har förståelse!

    SvaraRadera
  2. Kan ju trösta Dig med att man hinner inte så mycket även om man är hemma hela dagarna.
    Dessutom har vi ju hund/hundar som tar tid också.
    Nu har vi i alla fall gjort undan en av de tråkigaste månaderna på året och är ett steg närmare sol och värme. Undrar om vovvarna tycker det också? *Fniss*
    Vi önskar Er en sköön helg! ♥

    SvaraRadera