5 mars 2011

Det blev..

...ett helt vanligt hederligt läder koppel igen.
Satan i gatan vad dyrt det är med koppel, nästan 300 spänn!
Vi funderade på s.k Flexi koppel, men det var dubbelt så dyrt! och det var faktiskt inget dom rekommenderade till en så stor hund som vi har, istället föreslog dom vanligt koppel.

Sen blev det en närmare två timmars promenad i vårsolen, så himla skönt.

Det blev lite röj i garderoberna också, för jag har bestämt mig för att
skänka lite till typ Stadsmissionen eller något.
Man samlar på sig så himla mycket hela tiden och till slut blir det bara en enda röra.
Nej, då är det bättre att det kommer till någon som behöver det istället.

Och nu har vi precis ätit en god middag som bestod av stekt fläskfilé med vitlökssmör
och en krämig potatisgratäng och så lite sallad till det. Så himla gott!!

Ikväll blir det Melodifestival och så här tror jag att det kommer gå:

Jenny Silver/Something in your eyes mot Love Generation/Dance Alone.
Jenny Silver går vidare.

Loréen/My heart is refusing me mot Sara Varga/Spring för livet.
Sara Varga går vidare (självklart!)

The Moniker/Oh my God mot Linda Pritchard/Alive.
The Moniker går vidare. (så jäkla bra låt, tycker jag)

Shirley´s Angels/I thought it was forever mot Pernilla Andersson/Desperados.
Här vill jag att Pernilla Andersson ska gå vidare (men det blir nog Shirley tyvärr).

Men sen skulle i så fall Jenny Silver ställas mot Sara Varga och då tror jag på Varga till final.
Och The Moniker mot Pernilla Andersson (eller Shirley) blir den svåraste nöten att knäcka, och för min del spelar det ingen roll vilken som går vidare för jag gillar verkligen båda, men det får bli en gissning ändå på The Moniker.

Nu ska det bli spännande och se hur mycket "rätt eller fel" man har.
Snart smakar jag på äpplepajen som jag precis har gjort.

Trevlig kväll på er!


4 kommentarer:

  1. Det var mycket kloka expediter i den butiken tycker jag och inget går upp mot ett läderkoppel!
    Trevlig helg

    SvaraRadera
  2. Läderkoppel är väl snyggast!?

    SvaraRadera
  3. ???? Vaddå! Har väl inget med storlek på hunden att göra, det går ju efter hundens vikt. Jag hade, och dotra har fortfarande, flexi på Famos, våran Riesen. Han är ju betydligt större än en Collie. Var handlar Du nånstans? Där måste det vara extremt dyrt eftersom ett flexi skulle kosta ca 5-600 kr? Kolla in Granngården, där köpte jag mina och till bra priser.
    Läderkoppel är dyra, men det finns ju andra lika bra. Men huvudsaken är ju att dom sitter fast, eller hur?
    Rätt låtar vann. Ska bli spännande nästa lördag.
    Ha en fin söndag!

    SvaraRadera
  4. Gökboet & Petra: Jaa, läderkoppel är bra snygga, det tycker jag med.

    Menageriet: Nej, det var nog inte storleken på hunden som avgjorde om flexikoppel skulle passa oss. Dom frågade om Atlas drar mycket, och det gör han ibland, och då tycker många att det kan vara jobbigt med flexi, plus att det skulle vara lättare att ha honom nära med vanligt koppel vid träning t.ex.

    SvaraRadera