4 mars 2011

Fick ett sms..

igår, av äldsta sonen R.

-R: Är ni hemma ikväll?
-Jag: Ja.
-R: Bra, då kommer jag hem med min kostym, så kan jag tvätta och torktumla den.
Ska på middag imorgon kväll.
(Ja, men, va trevligt)
-Jag: Äh, jaha. Men man kan inte tvätta och torktumla en kostym kära R.
-R: Varför inte då?
-Jag: Det kan bli förstört, förstås. Normalt kemtvättar man en kostym om man nu måste.
-R: Ja, men vi kan väl göra ett försök?
-Jag: Ja, ja visst, vi kan göra ett försök, men bara tvätta. Torktumla gör vi inte.
Du bestämmer, det är dina pengar.
-R: Bra, då kommer jag.


Sonen kommer och som den väluppfostrade sonen han är så tänker han stoppa in allt i tvättmaskinen och köra igång själv, men då var mamma tvungen att lägga sig i o kolla för säkerhets skull, så det inte blev 60 gr eller ännu värre 90 gr.
Men, nej fin programmet var valt och bara 40 gr. (man har alltså lyckats lära honom något).
Då säger sonen, att då hade jag ju lika gärna kunnat tvätta själv hemma, det var ju torktumla jag åkte hit för.
Och eftersom sonen aldrig kommer hem och hälsar på längre, så har mamma hjälpt till strukit både byxor och skjorta, för det gick alldeles utmärkt o tvätta allt i maskin. Så nu är det bara att komma o hämta.






...

5 kommentarer:

  1. Ha Ha! Ja, de barna, de barna!
    Vilken tur att det gick vägen med kostymen. Hoppas han får en trevlig kväll.
    Önskar Er detsamma.

    SvaraRadera
  2. JA, vad gör man inte för "navelsträngarna" ;-D

    SvaraRadera
  3. Hahaha.... Vilken solskenshistoria!

    SvaraRadera
  4. Söt son du har. Bra att det gick bra.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Så bra att det gick att tvätta i maskin!
    Nu kommer han kanske oftare när det blev struket också! ;)

    SvaraRadera