17 apr. 2011

Vilken helg..

Igår kväll biobesök The Kings speech, mycket bra! Se den om ni kan.

Idag upp tidigt för jag och Atlas skulle vara i Alingsås klockan tio.
Där väntade "Spår och Sök prova på". Något som vi inte testat tidigare.
Vi började med spår, där jag gick ett spår på ca 75 meter och där placerades en leksak. Sen skulle då Atlas spåra i löplina efter mina spår fram till leksaken.
Det gick jättebra!

Därefter provade vi på Sök först leta efter människor och sen leksaker.
Det gick också bra, fast det var ju ganska lätt nu i början.

Jag gillade nog spår mest, men nyttan med o ha en hund som kan hitta människor
är ju mycket större, fast det är ju två helt olika saker förstås.
Huvudsaken är att man har roligt ihop med sin hund.

Vi höll på hela dagen förutom lite uppehåll för fikastund, så nu är jag helt slut.

Det blir bingen tidigt ikväll.

6 kommentarer:

  1. Låter som en bra dag! /L8

    SvaraRadera
  2. Oavsett vad så verkar det vara kul att göra saker med hunden :D

    SvaraRadera
  3. Då har ni jobbat på bra idag!

    SvaraRadera
  4. Har också sett den filmen. Somnade efter halva. Sen om det berodde på att filmen inte var i min smak eller om jag var sjukt trött låter jag vara osagt. ;) Ha en underbar solig måndag!

    SvaraRadera
  5. Låter som om du haft en toppen helg.
    Synd bara att helgen är så kort.
    Kram på dig!

    SvaraRadera