3 maj 2011

Helt slut!

Har precis kommit hem med Atlas.
Ingen vet vad som orsakat blödandet i tarmen, men en gissning är att han
antingen fått i sig något olämpligt eller fått något virus som slagit ut tarmen
eller skapat en irritation på tarmen.
Det hade i alla fall inte blött något idag och eftersom dom tyckte att han var
pigg o glad så skulle han få åka hem.
Så nu väntar särskild dietmat och lite antibiotika i några dagar och sen får vi hoppas att han kan börja äta som vanligt igen.

Han somnade som stock på köks golvet när vi kom hem och sover nu så gott!



Nu är jag glad igen!

19 kommentarer:

  1. Hoppas att han snart blir pigg igen.
    Och så bra att du är glad igen :)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Men åhhh har du en collie! Vackraste hunden.
    Tack för du susa förbi mig.

    Kram & kärlek

    SvaraRadera
  3. Han tycker säkert det var skönt att komma hem :)

    SvaraRadera
  4. Mmm... Fin hund... Skönt han e hemma igen. Hoppas allt går bra! Kram!

    SvaraRadera
  5. Fin! Så skönt att det löste sig.../L8

    SvaraRadera
  6. Å´lille gubben! Så gott att han är på bättringsvägen! Kul att du kikade in på min motorblogg! kramiz

    SvaraRadera
  7. Glömde ju att säga att Christoffer var nere och körde i torslanda under påsken. De var hos oss här i uddevalla hela helgen och körde emellan, blev ju nära för dem.

    SvaraRadera
  8. Stackars lille Atlas! Han blir då drabbad av både det ena och det andra. Halsproblem och magproblem på så kort tid.
    Vi håller tummar och klor att han blir frisk snart!
    Förstår att Du blev orolig. Det blev jag också när jag läste detta. Han tyckte nog att det var skönt att komma hem, ser det ut som.
    Pussa och krama honom från oss och ha det så gott!
    Kramen

    SvaraRadera
  9. Stackars Atlas, hoppas det ordnar sig för han nu. Skönt för han att vara hemma. Tack för goa kommentarer. Jag tycker nog att matt är bäst eller på sin höjd halvmatt. Är faktiskt lätt att hålla rent ändå.
    Men jag är ju betuttat jag i det lite matta. Ha de så bäst.
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  10. Hoppas att han snart blir bra igen...
    Tack för titten!

    SvaraRadera
  11. Men va sköööönt att Atlas är hemma hos matte igen! Hoppas han återhämmtar sig ordentligt.
    Sköt om er väl!

    Varm kram!

    SvaraRadera
  12. Grattis på namnsdagen, förresten!
    Kramar

    SvaraRadera
  13. Skönt att det gick bra till slut.
    Kram

    SvaraRadera
  14. Stackars Atlas men skönt att han är hemma igen!
    Kram

    SvaraRadera
  15. Tack för din kommentar hos mig - kul för jag får också mina rabarber av grannen.

    Trist med er hund, i de lägena när det händer de något är det samma känsla i magen som när barnen var små och det hände de något. Jag trodde aldrig att jag skulle få sådana känslor för min hund innan vi skaffade vår.

    Hopas allting blir bra igen för er Atlas!

    SvaraRadera
  16. Så skönt att det inte var något allvarligt, då kommer det säkert att bli bra snart!

    SvaraRadera
  17. Usch vad jobbigt det e när djuren e sjuka! Det vet jag ju själv nu när Molly är nyopererad, man är orolig hela tiden. Hoppas det rättar till sig nu!

    Kram

    SvaraRadera
  18. Ja - visst är det jobbigt när våra älskade djur blir sjuka. Tur de blir friska och krya ganska snabbt. Min katt skulle upp och skutta redan dagen efter med sitt onda ben - som dock inte kändes så ont då hon hade smärtstillande.

    Ja, det finns väl inget annat att göra än att just skratta åt eländet. Men det mest skrattretande är väl att det utförsäkras väldigt många... :/

    SvaraRadera
  19. Vad skönt att han är hemma nu i alla fall! :) Han få krya på sig. Kramar

    SvaraRadera