6 juni 2011

Fem lediga dagar

har varit helt underbart o ha!
Torsdagen började med en collieträff hos mig här i Lerum.

Från vänster storebror (från en annan kull) Lassie
med matte Lilian DreamMeadowsSpringFever,
sen har vi pappan till min vovve nämligen Klicker
samt Rollie med sin matte Britten Menageriet, sen kommer jag själv
med min Atlas och sist men inte minst Atlas hel bror King med matte Maria.

Klicker & Rollie
Klicker, Rollie, Atlas och King
Lassie, Klicker, Rollie, Atlas, King
Lite fika blev det förstås också!
Fredagen och Lördagen gick åt till att slipa och vitmåla en hylla som jag har i mitt badrum.
Men sen har förstås den mesta tiden gått åt till att bara njuta av solen och värmen.
Den fantastiska solen som tar fram ens bästa humör!
Och idag har vi faktiskt varit iväg och firat vår nationaldag..


Du gamla, Du fria, Du fjällhöga nord
Du tysta, Du glädjerika sköna!
Jag hälsar Dig, vänaste land uppå jord,
Din sol, Din himmel, Dina ängder gröna.
Din sol, Din himmel, Dina ängder gröna.

Du tronar på minnen från fornstora dar,
då ärat Ditt namn flög över jorden.
Jag vet att Du är och Du blir vad du var.
Ja, jag vill leva jag vill dö i Norden.
Ja, jag vill leva jag vill dö i Norden.


7 kommentarer:

  1. Ja..vilket väder vi fått.
    Nja..nu har vi det inte lika varmt som ni har det.Men jag är glad för våra 29 grader som vi hade det idag.
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Oj...vad fick jag 29 grader ifrån? Önsketänkande. 18 GRADER ska det vara :)
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Så fina de är! Och så fint du har fått här i bloggen :o) Kram

    SvaraRadera
  4. Underbart med de älskade djuren!

    KRAM

    SvaraRadera
  5. Vilka vackra hundar.
    Tänk vilken toppendag det blev denna Nationaldag med sol och värme som inbjöd till somriga aktiviteter.
    Jag hoppas att veckan går i samma anda.
    Må gott!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Låter som du haft en underbar helg!/L8

    SvaraRadera
  7. Så härligt med alla vovvarna! Här kom vi precis hem från ett varmt o härligt Turkiet! Kramiz

    SvaraRadera