16 aug. 2011

Upp o Ner

I våras skrev jag ett inlägg om någon kanske kommer ihåg, Länk.
Vårt värmesystem lade nämligen av i huset.
Vi har ett litet speciellt hus från 50-talet som då var ett exprimenthus.
Det innebär att vi haft luftburen golvvärme i huset (väldigt hög temperatur på varmvattnet och med hjälp av en stor fläkt har varmluft blåsts ut i golven).
Inte vanligt på 50-talet om ni fattar.
Hur som helst gav systemet upp i våras. Vad göra??
Vi beslutade då att ta det coolt över sommaren och klara oss utan värme, vilket vi också gjort och det har fungerat utmärkt. Men nu börjar det dra ihop sig mot höst och vem vet när det slår till och blir kallt igen??

Så vi kom till slut fram till att vi skulle göra en investering och lägga in vattenburen golvvärme.
Det jobbet skulle utföras någon gång i slutet på augusti, trodde jag.

I måndags morse (förra veckan) ringde telefonen kl. 07.00 och hantverkaren som ska göra jobbet säger att vi kommer nu......NUUUU??????????
Faan, vi som ska börja jobba idag.
Ja, vad säger man? Jo..VÄLKOMNA! Puh!

Jag hade tur som kunde dra iväg till jobbet, men mannen som oftast jobbar hemma, fick sätta på sig Blåstället och kavla upp ärmarna och hjälpa till.
När jag kom hem väntade mig en syn som jag inte vill att någon annan ska behöva uppleva.
Vårt sovrum fanns nu i Vardagsrummet och då menar jag sängar, hela garderobsinredningen med kläder, lakan, handdukar, gardiner you name it. Fatta att det är mycket grejor man har!
Inte nog med sovrummet, vi tar väl kontoret när vi ändå håller på och hallen och nu idag har vi fått flytta tillbaka till sovrummet men istället har vi blivit av med Vardagsrummet Jiipii!
I morgon eller övermorgon tar dom köket.

Någon som vill byta??

4 kommentarer:

  1. Jo tack du, vi har ALLT utrivet, endast ytterväggarna kvar, annars tomt, så jag vet hur det är. Vi bor i garaget!!! Ja, och så i husbilen

    SvaraRadera
  2. Byta? Nej tack! Men tänk, det kommer att bli kanonbra när det är klart!!!!!! Lycka Till!

    SvaraRadera
  3. Nejtack! Inget byte. Men som sagt, det kommer att bli bra!

    SvaraRadera
  4. Nää vill inte byta, men ni får varmt till vintern (förhoppningsvis) och det kan det ju va värt! :)

    SvaraRadera