19 sep. 2012

Helgen

Jo visst åkte jag in till Göteborg "missinatta" för att hämta min älskling.

Jag fick världens kram av honom (och den kommer jag leva på länge), för han var så glad att dels vara hemma men också för att jag hämtade honom.
Han trivs jättebra i Skurup men hemma är hemma liksom..

Jag tyckte verkligen att han vuxit på den här korta tiden (läs långa för mig), han pratade med mig som han aldrig gjort förr, jag var lite i chock tillstånd tror jag:)

Det var så skönt att ha honom hemma och få rå om honom lite.
Han fick så klart välja meny här hemma och valde då bl.a en fiskrätt som han älskar!
Och hans kommentar var så värmande när han åt av maten.
-Det här var det goaste jag ätit ---någonsin! Tänk vad lite kryddor kan göra, mmmmm!
-Men sa jag, har du inte köpt några kryddor?
-Nä...
-Ok, då fattar jag att du tycker det smakar gott.

Men helgen går ju fort och på söndagen fick jag köra in honom till Göteborg igen.
Den här gången med en hel del kryddor i bagaget!

Och jag saknar honom redan...nu kommer han hem på November lovet nästa gång,
och dit är det ett tag kvar men tiden går ju ganska fort..

Har inte haft så stor lust att skriva här på bloggen på ett par dagar, men har kommit på att det beror på att jag blir lite nedstämd när han har åkt. Det måste vara det..

Tänkte ni skulle få receptet på fisken han älskar!

Till 4 pers.

4 st Laxfileer
1 tsk salt
1 krm svartpeppar
1 burk kräftstjärtar i lag (ca 340gr)
1 tub mjukost med Skagensmak
2 1/2 dl grädde
2 msk Hummerfond
Lite dill
1/2 tsk salt
1 krm cayennepeppar
1 dl riven västerbottenost (minst)

Gör så här:

Sätt ugnen på 200 gr.
Lägg fisken i en smord ugnsäker form.
Salta och peppra.
Häll av lagen från kräftstjärtarna och fördela dom över fisken.

Blanda i en bunke, hela mjukost tuben,  grädde, hummerfond, dill salt och peppar.
Fördela sen blandningen över fisken. Strö på osten och gratinera sen i ugnen i ca 20-25 min.

Kan serveras med pressad potatis eller som jag med bara en sallad.

Lova att skriva vad ni tycker..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar