6 jan. 2013

2012 året som gick i racer fart.

En av fördelarna med att ha en blogg är att man kan se tillbaka på året som gått.
För det blir ju lite som en dagbok. Ja, jag har inte kommit på det förrän nu och nej, jag har aldrig skrivit dagbok förut. Jag har aldrig varit en hejare på att skriva och är det inte nu heller.
Men numera bryr jag mig inte om ifall mitt svenska skriftspråk inte alltid har ett flow och är felfritt grammatiskt. Hellre skriva något än inget alls..Nog om det.

Jan - Feb.

  • Gjorde en rensning i garderoberna och gjorde årets goda gärning, dvs plockade ihop vinterkläder och skor som inte används längre och åkte en tur till Stadsmissionen för att lämpa av det.                   Gissa om dom blev glada?
  • Yngsta  klarade körkortet och nu njuter vi allihopa av det.
  •  Brorsan kom på besök och vi gick på Lisebergs Teatern och såg  Magnus Härenstams " Morsning & Goodbye ".

    Mars - April.
  • Årets första bio besök blev " Avalon " med Johannes Brost i huvudrollen. Minns att jag tyckte den var skitdålig. 
  • I slutet av mars gjorde även våren sitt intåg.
  • Mannen och jag firade våra födelsedagar han 49 och jag 47.
Maj - Juni. 

  • GöteborgsVarvet gick av stapeln, och lille Atlas fick åka kommunalt för första gången. Vi hann med både lokaltåg, buss och spårvagn.
  • Atlas var på syskon Collie-träff på Rössberga Gård i Falköping.
  • Yngsta tog studenten och hade sin Studentbal.






Juli - Aug.

  • Vår 23- åriga bröllopsdag firades på Post Hotellet i Göteborg.
8/7-89
8/7-2012
  •   Vi åkte på semester till Rom.


  • Väl hemkomna från Rom bar det av igen och denna gången till Nord Koster där vi hyrt en stuga.

  • Vi hann med lite bugg kvällar på Liseberg.

  • En oförglömlig TOTO konsert i Smögen.
  • Yngsta flyttade till Skurup för Musik studier på Folkhögskola.

Sept - Okt.

  • Läste ut årets bok Jonas Gardells "Torka aldrig tårar utan handskar".
  • Fick chansen att följa med som "lyx-hustru" på årets resa till Shanghai.





  • Köpte mig ett Gym-kort (som jag hittills inte nyttjat så flitigt som jag borde - ska försöka bättra mig på den punkten).
Nov - Dec.

  • Vi såg R.E.A Roligt Elakt Aktuellt, med jobbet, för övrigt jättebra föreställning.
  • Vi såg HönsaFest med Stefan Andersson på Ostindiefararen "Götheborg".
  • Svenska Musikalen CHESS på Göteborgs Operan.
  • Vi hade vår Julkonsert med min underbara kör Lerum Gospel.
  • Äldsta fyllde 23 år och vi firade det på restaurang Kometen som nyligen tagits över av Leif Mannerström. Utsökt mat vill jag lova.
  • Och Jul & Nyår firades med släkt och i glada vänners lag.
Till sist vill jag och mannen önska er alla en God Fortsättning på det nya året.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar