26 juni 2013

Priset eller kanske bokstaven är skillnaden ...

Äntligen är jag klar med den här boken som jag lyssnat på så länge..

Ni har säkert läst den (det har väl alla snart!), jag pratar om
"Hundra åringen som klev ut genom fönstret och försvann".

Anledningen till att det tagit så lång tid att läsa ut den är nästan pinsam att berätta men jag bjuder på den

Så här var det.

Jag föredrar att lyssna på ljudböcker framför att läsa dom i bokform.
Så när alla pratade om den här boken Hundraåringen blev jag nyfiken och sladdade in på Adlibris.

Kollade runt lite och hittade en ljudbok för typ 95 spänn och köpte den (fanns en annan också för typ 117 spänn, men varför betala mer liksom?).
"Läste" ut den och fick frågan från maken som tyckte att jag läst ut den väldigt fort,
-Har du läst om när han var där ... och
-Har det och det hänt... o.s.v

Här svarar jag NÄÄ!! , och vi börjar båda inse att något är fel.
Då upptäcker jag ett L längst ner och väldigt smått, som jag inte noterat vid köpet.
Vet ni vad det betyder? Det vet jag ..nu, det betyder LÄTTLÄST.

Amen fatta, jag har alltså suttit och läst ut en lättläst bok i tron att det var den "riktiga".

Så det var bara att sladda in på Adlibris igen och beställa på nytt.
Jag lovar att jag kollade väldigt noggrant den här gången.

Och hur var boken då? Ja, definitivt bättre andra gången!
Och till jul ska visst filmen ha premiär.

(Bild lånad från nätet)


5 kommentarer:

  1. Den enda bok som jag slagit igen efter hälften och bar suckade. Hemsk =D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, den var väl ok, men långt ifrån det bästa jag läst.
      Kanske inte var så konstigt att det tog lite tid:)

      Radera
  2. Hihi..så det kan bli! Men jag håller med Sus, gillade den inte alls! Konstigt, när så många andra tycker den är så bra!?

    SvaraRadera
  3. Jag har den stora fina boken i bokhyllan. Jag försökte läsa den, min man försökte läsa den men... vi slutade båda redan i första eller andra kapitlet. Alla säger att den är så bra och rolig. Men den är skriven på ett sådant överdrivet förklarande sätt att vi båda tröttnade direkt.
    Jag ska se filmen istället. Kanske bättre för mig (ändå läser jag typ en bok i veckan så det är inte läsningen som är problemet)än just boken.
    Min mamma tycker att boken är "jätterolig"! Så jag hoppas att filmen är det. :-)

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Nej, jag läser inga romaner numera, bara hundböcker och trädgårdsböcker. Kan inte koncentrera mig så länge. Förr läste jag mycket, men har väl blivit gammal och svårt för att fatta. Hi Hi!
    Vilken härlig tur Ni har gjort! Det är väl Marsipanladan som åker omkring i en gammal skuta före jul och säljer marsipan, tror jag. Köpte av dom en gång för flera år sen i Skärhamn när dom låg där, eftersom jag älskar marsipan. Fast jag gillade inte deras måste jag säga. Men tack för tipsen! Det kanske blir en tur dit med Dotra i sommar?
    Midsommarfirandet gick lugnt tillväga och firades tillsammans med Dotra och familjen.
    Ha det så gott och önskar Er en fin helg! Kramar!

    SvaraRadera