7 juni 2013

Vad mer kan man begära?

Åkte upp till stugan redan igår. Och har fyra härliga dagar här. Igår var det mest slappa men fick gjort en liten rabarber paj till mig och gubben men precis när dem var klar fick vi besök av ett par grannar med barn så pajen (för två personer) fick delas på sex personer och det gick alldeles utmärkt. Man brukar väl säga att det räcker och blir över, här blev det inget över kan jag säga :)

Idag fick jag slutfört räfsningen av 3000 kvm gräsmatta som jag påbörjade förra helgen. Jag har nu bestämt att det kommer jag inte göra om igen. 

Jag har också upptäckt att jag inte kommer få några problem att hitta gräslök till midsommar, herregud jag kan ha försäljning. 


Nu sitter vi här o kollar fotboll och dricker rosevin. Ha en fortsatt trevlig helg! 



3 kommentarer:

  1. Så härligt att slippa köpa gräslök till matjesillen då :) Synd att du bor så långt bort, annars hade jag köpt lite av dej :)
    Ha en fortsatt skön helg!

    SvaraRadera
  2. Räfsa 3000 kvm gräsmatta, wow bra jobbat, förstår att det inte är ett återkommande jobb.....Mums med gräslök till sillen, min växer så det knakar med. Ha en bra start på veckan. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  3. Det var inte dåligt jobb! Själv har jag räfsat 600 och det räckte. Andra gången körde jag med gräsuppsamlaren samtidigt som jag klippte och det gick jättebra. Det var ingen lite tuva gräslök. Har Du mycket blommor där? Ha det gott!

    SvaraRadera