6 aug. 2013

Här har vi hållt hus..OBS långt inlägg

Länge har vi funderat på att skaffa ett eget sommarställe även fast vi har ett jättefint hus som vi bor i.
Det som har varit ett problem har varit att vi har lite olika krav på boende och omgivningar.
Mannen vill ha nära till salta bad och en möjlighet att i framtiden ev. ha båt.
Själv är jag mera en skogs-mulle typ vill bo lite ensligt utan grannars insyn där man i princip
kan gå naken om andan skulle falla på så att säga. Moohaahaa....

Och i våras hittade vi något för oss båda, vårt smultron ställe och jag bara måste få dela med mig
av lite bilder.
Här är det!

Smultronstället!

Pensionärs kuvösen!









I pensionärkuvösen har vi tillbringat många timmar. Här har intagits både frukost och middag.
Här har vi suttit till den sena timmen och bara kopplat av, läst böcker, pratat umgåtts.

Shantaram skriven av Gregory David Robert. En fantastiskt spännande bok på 900 sidor som jag verkligen kan rekommendera. Läs den! Say no more.



Av en händelse var mannen uppe på vårt berg och upptäckte att vi såg Gullmarsfjorden (nämen hoppsan!), något som vi inte gjorde när vi flyttade in, men efter att vägföreningen bestämt sig för att kapa lite träd så kunde vi nu det.
Här kan man också sitta och njuta av solnedgången.





Tomten är på 3000 kvm, men gräsklippningen går som en dans med den här:)

Wroom, wroom!



Och efter det kan man ta sig en jogging tur och sen slänga sig i havet.







Och när man vilat färdigt kan man antingen plocka svamp och stöta på älgar
( stötte på 3 st på samma promenad !! ) eller så kan man plocka röda eller svarta vinbär
eller kanske lite krusbär.
Vinbär som jag sen har bakat med bl.a en kladdkaka med vit choklad och även muffins. Mmmm!


Ja, vi har haft en sådan underbar semester så det var helt ok att börja jobba igår.

Kram på er och ha det så bra....























7 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ja, Sus det är det. Och du om någon vet ju det;)
      Nästa sommar får du höra av dig innan tiden på ert ljuvliga ställe tar slut.

      Radera
  2. Ser helt fantastiskt ut! Minns en sommar för typ hundra år sen (-80 talet nån gång) då jag och ex pojkvännen hyrde ett hus med utsikt över Gullmarsfjorden, helt fantastiskt vackert!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Susjos...Då blir det väl en tur till Bästkusten
      nästa sommar då?

      Radera
  3. Underbara bilder! Jag måste ju åka över bron från ön och hälsa på i er kuvös någon dag! :-)

    Kram från grannen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vi måste få till en träff, skulle va så trevligt.
      Har du tillgång till bil Anki?

      Radera
  4. Sv: nej jag har ju inte det tyvärr! :-( men det är en jäkla tur eftersom jag inte har körkort heller! :-D
    Jag är ju ofta väldigt "orörlig" nu för tiden sedan jag blev sjuk - kommer liksom inte så långt se flesta dagar. Men en bra dag tar jag båt till Lysekil eller buss till Torp! :-)

    Kram!

    SvaraRadera