28 okt. 2013

Farbror Storm var är du?

Vaknade i morse av att klockan ringde (nåja, klockradion gick igång).
Undrade vad som var fel först men kom sen på vad det var, jag har sovit hela natten, utan att hosta en enda gång. Fantastiskt!

På jobbet märktes det att jag legat sjuk några dagar.
Jäklar vad fort högarna växer när man är borta, jag har ingen hjälpreda/arbetskamrat som tar hand om/ kan mitt jobb om jag är sjuk nämligen. Både bra och dåligt kan jag tycka.

Under dagen har det sen skruvats upp, snacket om den här kommande stormen.
På många arbetsplatser har man skickat hem folk!

Jag satt kvar på mitt jobb i Gunnilse till halv fem och det var kav lugnt kan jag lova.
Väl hemma tänkte jag att det kanske kommer bli stormigt, så jag drar ut med den fyrbenta innan middagen.
Okej, det regnade på oss, men var är stormen?
Ja, visst ja, den skulle komma in över Göteborg klockan sex sa dom ju.

Nu är klockan snart åtta och Farbror Storm måste vara rejält försenad för här i Lerum är han definitivt inte!

Hm...jag som tycker det är mysigt när vinden tar tag i husen och det viner i knutarna.
Kommer inte Farbror Storm inom en timme så måste jag säga att jag iallafall känner mig lite blåst:)

Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar