9 jan. 2014

Gillar du vin?

Det gör jag, helst rödvin.

För ungefär 20 år sen då mina barn var små, drack vi knappt ingenting.
Och om vi tog något någon gång så blev det oftast öl, det där med vin var inget för mig.
Jag tyckte mest det var surt eller strävt.

Men så en dag (kanske för 10 år sen) introducerade min väninna mig i röd-vinets värld.
Jag började lite lätt med dom mer lättdruckna vinerna och har sedan under årens gång faktiskt lärt mig att tycka om rödvin. Idag kan både jag och mannen ta ett glas vin lite då och då men bara till helgen, aldrig mitt i veckan (om det inte är semester, kanske).

Jag gick till systemet och inhandlade någon flaska ibland som man fick bära hem och så småningom köpte jag flera flaskor eftersom jag upptäckte att jag tycker det är en snygg inrednings detalj,
ett ställ med massa flaskor utmed en vägg, och då blev det tyngre och tyngre.
Men nu har jag hittat det perfekta alternativet till Systembolaget nämligen "The Wine Company".
Finns på nätet och säljer flaskor styckvis men man måste köpa minst sex stycken flaskor.
Och sen levereras dom direkt hem, så nu slipper jag gå iväg själv och inhandla.

Dom här nätbutikerna har funnits länge men dom jag hittat tidigare har haft som krav att man ska köpa sex flaskor av varje sort och det vill inte jag. Jag är lite orolig att man kanske inte gillar ett vin (för det händer) och då skulle man sitta där med sex flaskor, nej det är inget för mig.
Men "The Wine Company" fungerar väldigt bra.

Hur brukar ni göra? Flaskor/Bag in box, Systemet eller nätet?


 

6 kommentarer:

  1. Tackar för ditt besök hos mig :-) Jag är väl inte så mycket för att hymla med sanningar och det är en av de saker sambon uppskattar :-D Nja kanske inte fislukten då men resten ..........
    Vin dricks det ibland här men mest vitt vin sen min operation har jag tyvärr svårt för rött, lite beroende på sort. För det mesta flaskor men till semestern kan vi slå på stort och köpa en BIB :-)

    SvaraRadera
  2. Nästan bara flaskor, BiB blir det ev bara på sommarsemestern, det går inte åt annars (hos oss är det bara jag som dricker vin, maken smuttar lite och går sen över till öl i stället). Har aldrig nathandlat, det kanske vore något?!
    Kram

    SvaraRadera
  3. När det gäller rött vin handlar jag flaskor och väljer med omsorg medan vitt får följa med hem i BIB och där är jag inte lika omsorgsfull i mitt val. Det jag dricker allra mest och helst är cava eller champagne. Jag är en riktig bubbelfreak om jag ska vara ärlig. :)

    SvaraRadera
  4. ÖL! Vi får inte glömma öl. Det dricks också. Weissbier är väldigt gott. :)

    SvaraRadera
  5. Gillar rödvin! Helst zinfandel ! Det blir nog mest flaskor här, men även BIB . Har aldrig näthandlat vin? Det kanske man ska prova, tack för tips!
    Yngsta sonen åker i morgon, 6 månader är det tänkt att han ska vara borta, men det kan bli både längre och kortare! Kram!

    SvaraRadera
  6. Rött på vintern, vitt på sommaren o bubbel året om......försöker ladda "vinkällaren" när vi åker utomlands. Åker vi med bussen så finns det plats. 3 lådor Amaronevin blev det när vi var i Italien i somras, inte dumt att plocka fram nu, blunda, njuta o längta tillbaka. Tur att vi ska åka till påsk igen. Kramisar Tina

    SvaraRadera