15 jan. 2014

Hur ska det gå?

Yngsta har lämnat oss och far iväg alldeles själv, jag kommer dö av saknad.

Han har nu jobbat i ett halvår i Norge och sparat pengar inför sin livs resa.
Och nu är det alltså dags. Ikväll går planet mot Bangkok.
Han har ingen resplan alls utan ska bara ta dagen som den kommer!

Han ska resa helt själv och vara borta precis så länge som han själv vill.
Han ordnar boendet via en slags klubb, heter någonting med Couch-surfing.
Det hela bygger på att han bor gratis hemma hos "någon" som vill ha gäster och som sedan betygsätter sin gäst. Gästen betygsätter i sin tur sedan sin värd. Smart och gratis.
Kan se lite olika ut, ibland kan man behöva hjälpa till med något typ diska, passa barn men inte alltid.
En del tycker bara det är så himla kul att lära känna någon från en annan kultur och få dela med sig och visa sin kultur och sin stad.
Och en lång och blond nordbo är säkert väldigt intressant, och kan han dessutom sjunga, spela och uppträda så är det väl ännu bättre antar jag.

Han har sin gitarr med och tanken är väl att kunna spela ihop till ett mål mat kanske.
 
Det låter så härligt och jag ångrar så bittert att jag inte gjorde något sådant när jag var ung.
Men jag hade aldrig vågat, framför allt inte själv - jag var alldeles för feg.
Förresten gjorde man inte såna här resor då, man tågluffade väl mest i Europa och sen var det väl att man åkte iväg och jobbade som Au-pair (stavas det så) . Det är annat nu.

Jag gråter i mamma-hjärtat.
Gud jag saknar honom redan, hur ska detta gå?

Tyvärr blev bilden suddig..morr.

4 kommentarer:

  1. Oj vilken upplevelse för er alla, mest för sonen såklart. Häftigt! Det hade jag aldrig vågat göra, jag backade t o m ur min au-pair resa som 18åring... Jag är för feg för sånt. Men är lycklig ändå ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken modig kille! Hade jag aldrig vågat, varken nu eller då när jag så ung. Hoppas att hans äventyr blir som han förväntar sig och ännu bättre!

    SvaraRadera
  3. Det kommer att gå bra. Regel nr 1 - han får inte lämna sitt bagage utan att han ser det själv, så kommer det att gå galant!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  4. Modig kille med en vilja! Du ska se att det kommer att gå jättebra! Kramiz

    SvaraRadera