13 feb. 2014

När man får ett trevligt meddelande.

Ni vet ju att min yngsta drog  i väg på sitt livs resa för snart en månad sen.
Han sa redan innan han åkte att han inte skulle hålla på och skriva om allt han gör på Facebook, för det avskyr han. Istället skriver han ner sin reseberättelse i en bok och håller en sparsam kontakt med oss.
Det visste vi innan han åkte och ändå känns det urjobbigt att inte veta allt, men ... tålamod.

Desto gladare blir vi när andra ungdomar som han träffar taggar honom i bilder på FB (he,he)
då får vi se och veta lite var han är och vad han gör. Och en sak är säker att eftersom han reser själv kan man bara konstatera att han stiftar väldigt många nya kontakter från hela världen som han sen kommer ha glädje av på sin fortsatt resa.  

Han drog först till Bangkok där han stannade ett tag och nu vet vi att han befinner sig på en ö på östkusten som heter Koh Tao.
Och det vet jag för nu har han hört av sig. Han meddelar stolt och glad att han tagit Dykarcertifikat.

Jag undrar vem som är gladast:)


Mitt hjärta!

9 kommentarer:

  1. Skönt att Facebook finns så att man har lite koll,
    Sv: Soppan blev kanoners.

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att du hittade in till mig så att jag hittade in till dig!!
    Modigt av sonen att åka själv. Precis som du säger hittar man massa nya vänner på så sätt. Jag stack själv till USA när jag var 18 och jag hittade en del guldkorn som jag är vän med än idag 22 år senare!!
    Och nej, jag börjar inte snart om igen!! Det är färdigrenoverat för ett bra tag framöver. Hoppas jag i alla fall. Min svärmor säger precis som du....

    SvaraRadera
  3. Vilken underbar resa han gör och vilken upplevelse att bär med sig i livet!!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Härlig resa för sonen men fy vad jobbigt att ha honom så långt borta! Min mellanson har planer på att åka till Australien nån gång till hösten och jag fasar för detta...
    Jodå här hemma är det mest black & white, sönerna tycker vi har ett väldigt färglöst hem men jag gillar´t ;) Kram Suss

    SvaraRadera
  5. Härligt! Koh Tao ska vara fantastiskt!

    SvaraRadera
  6. Världen är allt bra liten. Min yngsta (som är 20) är också just nu på Koh Tao! Snart åker hon vidare till Bangkok igen. Tänk om de har träffats där? Vem vet...

    SvaraRadera
  7. Javisst är det härligt att barnen kommer iväg ut i världen! Men visst önskar man att de hör av sig lite då och då! Vår yngsta är också lite sparsam med kontakten från Malta, och precis som du blir jag superglad när han har "taggats"på bilder på FB!!!! Haha!!!!

    SvaraRadera
  8. Han har det bra! Och det är väl så att det är viktigt att få göra som man vill med det där att höra av sig. Men jobbigt för föräldrarna....
    Agneta kram

    SvaraRadera
  9. Våren är precis runt hörnet, och aBlogtoWatch firar det varmare vädret med ett par klockor fake rolex perfekt för din nästa havsutflykt. För vår giveaway från mars fake Rolex 2020 erbjuder vi inte en, utan två Hydra-dykklockor med begränsad upplaga från Delta för en lycklig vinnare. Med rolex replica inspiration från de professionella dykklockorna på 70-talet samt den grekiska ön med samma namn, erbjuder Rolex replica Hydra en distinkt och djärv retro dykerstyling med otrolig förmåga och värde.
    Det 50 mm breda, 19-2 mm tjocka rolex kopia rostfria höljet ger en imponerande närvaro på handleden, med en profil som domineras av skarpa vinkelskydd replika klockor runt den stora skruvkronan vid klockan 9. tillsammans med den slående anodiserade orange helium-fluktventilknappen rolex kopior vid 2 klockan. Den bredtandade ramen är toppad med en läsbar, modern aluminiuminsats i både klockor kopior svart och orange som omger en hög ensam kupol safirkristall. Alla dessa element ger tillsammans en otrolig 2000 meters rolex klocka kopia vattenmotstånd, lämplig för alla undervattensäventyr.
    Delta Hydra-dykarnas rattvalsar är aggressiva med fake cartier den klassiska professionella dykformeln, med överdimensionerade svärdhänder i vitt och orange med hög synlighet fylld med en generös mängd lumen. Index fake IWC och minuterspår är designade för maximal läsbarhet under vattnet med en ren geometrisk fake audemars piguet design.

    SvaraRadera