14 aug. 2010

Hemma igen...

Atlas är hemma hos oss igen. Skönt!!

Det blev inte två dygn bara ett som han fick övernatta hos farbror doktorn. Alla prover visade bra värden. Det dom kunde konstatera var att han har magkatarr till följd av att han inte ätit ordentligt och att han kräkts, då stiger nämligen halten av magsafter och magsäcken blir irriterad. Dom konstaterade även kraftig halsfluss, vilket vi ju redan visste. Så nu äter han särskild diet mat ett tag (som han bara älskar!!) och medicineras med antibiotika för hals och mage (Inside och Vetrimoxin). Nu får vi se hur han svarar på medicinen annars får man överväga operation av tonsillerna.



Jag har hört mig för lite och det verkar som om det är vanligt med halsinfektioner och mag problem hos collie. Någon som vet något om det/ har egen erfarenhet så skriv gärna ett inlägg.



Nu ska vi bara gosa med varandra o njuta av helgen.

1 kommentar:

  1. ÅH, så skönt att han är hemma igen!
    Att collien skulle ha mycket problem med mage och hals har jag varken läst eller hört något om, men det är nog vanligt på alla hundar tror jag. Hör mer och mer om hundar med halsinfektioner. Mina kräks ibland också och då kommer det bara galla, så det kanske är magproblem här också.
    Hoppas att Du har haft trevligt på Allmag idag?
    Har skickat ett låååångt mejl till Dig!
    Ha det så bra och krama Atlas från oss!

    SvaraRadera