4 jan. 2011

Nyårsafton 2010

Vaknade på morgonen efter att jag försökt sova lite grann, tyvärr lyckas inte jag bara slappna av och sova, vissa kan det, jag kan inte.
Alltså har jag inte sovit ordentligt på nästan två dygn!

Jag gör mig iordning och tar mig hem till chefen för att hämta Atlas.
Han blev jätteglad när jag kom men lämnade mig för barnens lek lika fort.
Så kul var jag! Nej, han följde snällt med hem. Dock märker jag att han saknar dom andra hundarna och barnen för han går liksom omkring och låter ledsen om ni fattar.

Själv var jag mest spänd på hur han skulle reagera på raketrna på sin första nyårsnatt. Vi fick lite försmak eftersom man i Lerum skjuter av raketer klockan fem på e.m. Så vi satt bänkade vid fönstret i V-rummet (som går ner till golvet, så att Atlas ser ut) och tittade ut när det började smälla. Först gruffade han lite och undrade vad det var men sen satt han bara och tittade på det vackra och var inte ett dugg rädd!

Bästa vänninan (som också var ensam denna nyårsafton)kom hit och vi åt god mat och kollade på film till tolvslaget började.
Även då stod vi i fönstret och tittade och Atlas brydde sig inte nu heller.
Så jäkla skööönt!! Jag hoppas att det håller i sig.

Så God Fortsättning på det nya året mina vänner!

1 kommentar:

  1. Vilket äventyr du har varit ute på då! Det var tydligen inte meningen att ni skulle komma hem i 'rätt tid'! (ditt förra inlägg)

    Visst är det helt underbart att få åka och hämta hem 4-benta bästa kompisen efter en semester! Vilket pusskalas det brukar bli :)
    Gött att Atlas klarade av raketer och smällare så bra!

    Kram!

    SvaraRadera