13 mars 2011

Nyss..

hemkommen från högmässan i kyrkan, där vi i kören har sjungit idag.
Det är så himla kul. Jag hör att det låter som om jag vore värsta religösa typen (det är jag inte),
men så är det för oss som sjunger i kör, då blir det lite framträdanden i kyrkan ibland.


Hemma serverade mannen lax med cous cous och egen hemmagjord kall sås. Ljuvligt gott!

Nu ska den kommande veckan planeras, det brukar jag alltid göra på söndagar.

Då skriver jag upp på ett veckoschema t.ex Mån: gympa, Tis: träning, kören, om maken är bortrest t.ex. osv.

Dessutom skriver jag en matsedel för veckan och då dubbelkollar jag först med skolmatsedeln så att jag inte lagar samma mat hemma som sonen fått i skolan, sen inhandlas allt så att det finns hemma. Det här har jag gjort sen mina barn var små och det är så himla praktiskt, då vet alla vad som gäller för den som kommer hem först och ska/kan börja med maten.



Go kväll på er!

5 kommentarer:

  1. Jag gillar det där med planering, men jag behöver bli bättre på det!
    Kul att sjunga i kör!

    SvaraRadera
  2. Det är nog många som är avundsjuka på din planeringen av veckan! Kanske sånt som många tänker, men det blir inte av.....

    Ha de gött!

    SvaraRadera
  3. Vet att min vecka innehåller 4 dagar jobb å sen tre dagars slapp-rätt bra fördelning. Trevlig vecka! Kram/L8

    SvaraRadera
  4. Supersmart!
    JAg gör också veckomatsedel och handlar efter den.

    SvaraRadera
  5. Härligt med planering.
    Kram

    SvaraRadera