6 juli 2012

Tempur kudd test.

Jag har hört att Tempur kudden ska vara så himla bra. Så jag blev jätteglad när jag sist var hos min massör och hon säger att jag kan ta hem två olika och testa hemma i lugn o ro. Sagt och gjort, jag har sovit två nätter vardera på dom. Den vänstra provade jag först, jag sov inte på två nätter och den högra provade jag därefter följande två nätter. Nästan lika illa då. Alldeles för hårda. Så Nej Tack till Tempur, det passar inte mig. Någon av er som har provat dom? Har ni något bra förslag till en som ska byta kuddar och gärna vill ha en fastare kudde?

3 kommentarer:

  1. Jag köpte en tempur liknande kudde på Ikea för säkert ett eller två år sedan, funkade bra tyckte jag, lite mindre ont i nacken. Men för någon månad sedan har jag fått mer ont i skulderbladen på morgnarna , så nu har jag gått tillbaka till min mjuka kudde, men det onda, det finns där på morgonen fortfarande...så jag vet inte jag?!

    SvaraRadera
  2. Har haft funderingarna men jag tror inte att de passar mig heller. Har varit "kuddoman" tidigare, men idag nöjer jag mig med en ganska hård kudde :-)

    SvaraRadera
  3. Har Sissel-kudde. Hälsokostbutiker och sjukgymnaster säljer den. Finns mjuk, hårdare, låg och hög. Haft i 10 år, dock inte samma :-) kan inte vara utan min.

    Lycka till m kuddsökandet.

    SvaraRadera