2 juli 2013

Auktion o Loppis

Ja, det är något som hör sommaren till tycker jag.

Så I morse styrde vi bilen till Bygdegården i Bokenäs för där skulle vara loppis och auktion idag. Mycket är förstås bara skräp men jag tycker ändå att det är kul att gå runt och kika, man kan ju hitta en riktig dyrgrip:).

Så blev det väl inte idag men Anders slog iallafall till på ett nyckelskåp som ska få pryda en vägg här i stugan. Därefter styrde vi mot Torp i Uddevalla för storhandling.
Bra att ha fullt i frysen när man är i stugan så man slipper handla så ofta. Jag ska t.o.m prova att frysa mjölk för första gången!! Någon som vet om det funkar?

Under tiden som vi var iväg på dessa strapatser så vräkte regnet ner så när vi kom tillbaka till stugan tände vi snabbt en brasa som vi nu sitter och njuter vid.
Verkar som om Stockholmarna bor på framsidan just nu:(

Förresten ... sa jag att min semester börjar nu, amen fatta 5 veckor, yiipii!


1 kommentar:

  1. Å så härligt med 5 veckors semester! Det ska jag också ha..om 6 veckor!!!

    SvaraRadera