9 feb. 2014

Det var denna veckan det!

Jösses vad veckorna rusar iväg.
På FB börjar en del redan prata om att våren är i antågande. Men där tror jag dom har fel.
Vi är faktiskt bara i början av februari! Det kan hända mycket ännu, man har väl varit med om snö både i mars och april.
Men en sak är säker, det har i alla fall blivit ljusare ute. Det är faktiskt fortfarande ljust när jag åker hem från jobbet och det är härligt.

I veckan som gått har vi fått besök på jobbet av vår nya försäljningschef.
Hela tisdagen tillbringade han i mitt sällskap, och vi kom så himla bra överens. Det bådar gott för framtiden.

Det blev bara ett pass på gymmet den här veckan, ett crunch pass (mage), men man får vara glad för det lilla. Imorgon blir det MRL (mage-rumpa-lår) pass igen, sist kunde jag ju knappt gå. Jag ska inte ta ut mig så nu igen för det var hemskt, träningsvärken satt i nästan två veckor.

I fredags kväll var vi inbjudna till våra grannar och gissa om vi blev förvånade när det dukades upp med paj och kräftor. Så himla gott det var. Vi äter aldrig det vid denna årstiden bara i augusti.
Hur gör ni?

Helgen har bjudit på långpromenader i skogen och egentligen bara avkoppling, så himla skönt.
Städning, matsedel och handlat för kommande vecka är också avklarat. Nu är jag redo för en ny vecka.

Nu ska naglarna lackas och sen börjar visst en ny mini-serie på SVT 1, "Ettor och Nollor", den tänker jag titta på.

Ha nu en fortsatt trevlig vecka mina vänner.



 


3 kommentarer:

  1. Ja, tiden rusar och fortare går det ju äldre man blir.
    Kräftor har jag inte ätit på många år, eftersom dom är för dyra för min skrala kassa. Men vilka trevliga grannar Ni har? Får se om killarna som flyttat in bjuder mig på något framöver? En som flyttade in 1 dec. lovade mig kaffe, men än har jag inte sett något. Hi Hi!
    Våren ÄR här för det har jag bestämt! Kaprifolen har börjat slå ut sina blad och då måste det vara vår, eller hur? Nej, än är det vinter även om inte skidan slinter: Synd på sätt och vis att inte snön kunde fått ligga kvar tills sportlovet var över? Hundarna blir ju blöta och skitiga i det här vädret dessutom.
    Ha det gott och en fin vecka! Kram på Er! ♥

    SvaraRadera
  2. Nja, man kan ju önska att våren är här, idag har det spöregnat här!Men jag tror som du, det blir nog lite mer snö innan våren är här på riktigt!
    Min helg har varit intensiv! Skulle behöva en ledig helg i lugn och ro...men icke sa nicke. Jobbar eller har något inplanerat framöver också...
    Såg lite av Ettor och nollor medans jag satt vid datorn igår. En tuff serie...
    Ha en bra vecka!!!

    SvaraRadera
  3. Nä, våren är nog inte här än!
    Hörde att det snöade nere i Skåne idag...............

    Vad gott med kräftor nu!
    Det hade jag ju inte tackat nej till .............inte behöver det vara Augusti.

    Tack för grattishälsningen, den värmde gott ska du veta.

    Ha det fint,
    Kram Anneli

    SvaraRadera