10 aug. 2013

Vi rör på oss litegrann

Under våren gick jag med Atlas på ett antal agility kurser, sen kan man säga att det varit lite lugnt på den fronten.
Men igår kände jag att det var dags o aktivera oss litegrann så jag byggde en egen agility bana här hemma.

Jag brukar köra principen man tager vad man haver.

Så några stolar och ett par pinnar blev till hopphinder, en gammal rockring fäste jag i ett snöre och hängdes upp och vips hade vi en hoppring.

Slalom hindret byggdes med hjälp av en planka och fyra pvc rör som kapats till i bra längder.

Det enda som jag var tunneln. Sen var det bara o tuta o köra!

Önskar er alla en fortsatt trevlig helg!



 





7 kommentarer:

  1. Åh, vad det ser härligt ut. Tack för den fina kommentaren hos mig. Du är så välkommen in i min lilla värld. Kram Anita

    SvaraRadera
  2. Toppen! Vad duktig Du är. En sak som jag tänkte på är att Du kanske skulle ställa stolarna så att pinnen ligger löst ovanpå? Om han slår i och den inte ger efter så kan han göra illa sig och bli rädd för att hoppa i framtiden.
    Ha det gott dock kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har helt rätt, ska bygga något bättre sen.

      Radera
  3. Vad roligt att du hittade till mig och att du gillar min blogg. Det har varit lite stiltje här, men nu är jag igång igen. Kram

    SvaraRadera
  4. Man tager det man haver ;)
    Kanon hinderbana.
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Svar: Nä, Aspenäs Triathlon är inget för mig.

    SvaraRadera
  6. Sv: Jag tror ni kommer att gilla Rainman! Igår var det inga betalande gäster, bara inbjudna. Och en del hade hinkat vin innan. De skrattade liksom åt fel saker och allt blev tragikomiskt.

    Ni kommer att få en fin kväll!

    SvaraRadera